”Döden spelar falskt” av Ian Fleming

doden-spelar-falskt-bok

”Döden spelar falskt”, även kallad ”Diamantfeber” eller ”Diamonds Are Forever”, är den fjärde av romanerna om agenten James Bond, skrivna av Ian Fleming. Boken kom ut på engelska första gången 1956, och filmades som ”Diamantfeber” med Sean Connery 1971. Jag köpte detta exemplar på en loppis i Brunflo, utanför Östersund.

2 responses to this post.

  1. […] Den här boken köpte jag för några år sedan på en marknad här i Bollnäs. Priset minns jag inte. Det är i alla fall den fjärde av av romanerna om agenten James Bond, skrivna av Ian Fleming. Den går även under titeln “Döden spelar falskt”, som jag också har. […]

    Svara

  2. Denna bok trycktes speciellt för en av de stora bokreorna för några år sedan (runt 2003-2004 har jag för mig). Bra bok på det hela taget men en hemsk undermåttlig utgåva. Minns att det saknades bokstäver här och var och ”a” och ”g” var ofta fyllda (såg nästan ut som bläckfläckar).

    Själv har jag denna utgåva samt en tidig utgåva från 1956.

    Svara

Lämna en kommentar